Zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy - nowy obowiązek pracodawców!

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Mławie informuje, iż w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2025r.

 

Ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

W art. 83 ust.2 pkt. 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. poz. 902) tj.:

 

  1. Organy władzy publicznej;
  2. Organy samorządów gospodarczych i zawodowych
  3. Podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. Podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki  organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. Podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Ponadto oferty pracy do ePracy mogą zgłaszać: pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.

Już teraz mogą Państwo zgłaszać oferty pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.

Dodatkowych informacji udzielamy pod numerem telefonu 23 654 39 18 wew. 318, 319, 654 44 08.