Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie ogłasza nabór wniosków o udzielenie mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy prowadzącemu sklepiki szkolne, dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie
od dnia 23 lipca do 30 września 2021 r.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie
od dnia 23 lipca do 30 września 2021 r.
Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie przez portal praca.gov.pl.
O dotację w wysokości do 5.000 zł mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy, którzy spełniają poniższe kryteria:
- na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami 47.11.Z. albo 47.19.Z.,
- ich przychód z działalności był niższy co najmniej o 40% odpowiednio w listopadzie 2020 r., grudniu 2020 r., styczniu 2021 r., lutym 2021 r. albo marcu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
Oceny spełnienia warunku z pkt 1 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 września 2020 r. (zmiany przeważającego kodu PKD dokonane po tej dacie nie będą uwzględniane).
Dotacja jest udzielana w zależności od liczby miesięcy, w których został spełniony warunek (pkt 2), jednak nie więcej niż pięciokrotnie.
Składając wniosek przedsiębiorca musi złożyć również oświadczenia:
Dotacja jest udzielana w zależności od liczby miesięcy, w których został spełniony warunek (pkt 2), jednak nie więcej niż pięciokrotnie.
Składając wniosek przedsiębiorca musi złożyć również oświadczenia:
- o prowadzeniu przeważającej działalności na 30 września 2020 r.,
- o wymaganym spadku obrotów (dotyczącego pkt 2)
- o posiadaniu pisemnego zaświadczenia wystawionego przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że przedsiębiorca związany był z nią przez co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym nastąpił spadek przychodów, umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.
Ww. oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Dokumenty oraz informacje dotyczące dotacji dostępne są na stronie: Tarcza Antykryzysowa.
UWAGA!
Dokumenty oraz informacje dotyczące dotacji dostępne są na stronie: Tarcza Antykryzysowa.
UWAGA!
- W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację.
- Przedsiębiorcy, którzy skorzystali już z innych form wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej mogą ubiegać się o nową dotację – o ile spełniają powyższe warunki.
- Przepisy regulujące przyznawanie dotacji nie przewidują trybu odwoławczego. Przyznanie dotacji następuje w formie umowy cywilnej, od której nie przysługują administracyjne środki odwoławcze.
- Wnioski złożone w formie papierowej nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz.1192).